En simlektion!




Denna situation kan förekomma överallt inom skolan. Jag hoppas  att det inte är vanligt att eleverna begränsas utan får chansen att utvecklas och ha kvar lusten att lära. 




Om Jean Piagets statieteori och kognitivt perspektiv finns i : Hwang, P. (2011). Utvecklingspsykologi (3.,  utg.). Stockholm: Natur och kultur.

Har ni råkat ut för något liknande?

Kommentarer

  1. Bra seriestripp! Sånt här händer säkert på flera skolor/lektioner, men håller med om att man kan hoppas att det inte gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja denna situation händer nog fler lektioner men vi får hoppas att det inte är vanligt.

      Radera
  2. Om en elev vill nå nya mål och känns motiverad är det bra att inte ta död på motivationen. Tror att vi som blivande lärare kommer att få arbeta mycket med att hjälpa våra elever att hitta lust att lära och där med blir det allt viktigare för oss lärare att också ta vara på elevers motivation när den kommer från eleven själv. Å andra sidan så i ett badhus med eventuellt begränsade resurser som ansvara för elevernas trygghet kan det vara svårt att eventuellt räcka till för flera typer av aktiviteter i badhuset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska ta vara på motivationen och bygga på den. Har eleven den så är det viktigt att inte ta dö på den. Även om i ett badhus måste eleven få utvecklas. Det har med säkerhet också att göra men med planering så klarar man det mesta. :-)

      Radera
  3. Vilken fin seriestripp du gjort! Håller med Eleonore ovan, att man ska försöka att inte ta död på motivationen :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det dolda i barn och ungdomars uppväxtvillkor

Albert och den vita råttan.....

Kan ni hjälpa oss, vi sitter fast?